LOXAM kan hjælpe kunderne igennem en Corona-krise

26 MAR. 2020

PRESSEMEDDELELSE

LOXAM kan hjælpe kunderne igennem en Corona-krise

2019 har været et fremragende år med transformation for LOXAM Group. Takket være overtagelsen af ​​Ramirent har vi skabt en europæisk leder inden for leje af udstyr med en attraktiv position på de vigtigste europæiske markeder. Koncernens EBITDA udgjorde 609 mio. € i 2019, hvilket er en stigning på 21,6%. Og hertil tilføjer Gérard Déprez, formand og administrerende direktør for LOXAM Group, at "Vores likviditet er høj, og vi har ingen større gældsafvikling i året."

Med dette økonomisk stærke fundament står LOXAM i Danmark klar til at hjælpe byggebranchen igennem en Corona-krise.

”Vi overvåger situationen nøje, men vores største fokus er fortsat at betjene kunderne og beskytte vores ansatte.” udtaler adm. direktør Carsten Hoeck. ”I en periode med afmatning i branchen, kan det være en fordel for kunderne at leje frem for at eje, og vi er i dialog med flere kunder om at investere i at drive kundernes maskinpark.”

”Investeringer i maskinel kan være udfordrende for vores kunder, og det er præcis her vi kan tilbyde vores partnerskab. Som Europas markant største udlejer, og en af verdens absolut største, er det næsten vores pligt at være den foretrukne partner, som støtter og udvikler kundernes forretning i denne tid.” fastslår Carsten Hoeck.

Vi investerer store million beløb i nye maskiner og den største del af disse maskiner er emissions frie maskiner, og maskiner som understøtter kravene om miljørigtighed og kravene til at øge sikkerhed.

LOXAM har ambitionen om at være den største og stærkeste spiller i alle lande, og de massive investeringer og den udviklingsorienterede kommercielle plan, og vigtige signaler både internt og eksternt om, at LOXAM er klar til at tage endnu et hop på det Danske marked.

Kontakt:
Nick Roensner, Salgs- og Marketingdirektør, nrr@loxam.dk, tlf. 46 16 19 20